נדרים פרק יא משנה ט

וְנֵדֶר אַלְמָנָה וּגְרוּשָׁה יָקוּם עָלֶיהָ (במדבר ל). כֵּיצַד. אָמְרָה, הֲרֵינִי נְזִירָה לְאַחַר שְׁלשִׁים יוֹם, אַף עַל פִּי שֶׁנִּשֵּׂאת בְּתוֹךְ שְׁלשִׁים יוֹם, אֵינוֹ יָכוֹל לְהָפֵר. נָדְרָה וְהִיא בִרְשׁוּת הַבַּעַל, מֵפֵר לָהּ. כֵּיצַד. אָמְרָה, הֲרֵינִי נְזִירָה לְאַחַר שְׁלשִׁים, אַף עַל פִּי שֶׁנִּתְאַלְמְנָה אוֹ נִתְגָּרְשָׁה בְתוֹךְ שְׁלשִׁים, הֲרֵי זֶה מוּפָר. נָדְרָה בוֹ בַיּוֹם, נִתְגָּרְשָׁה בוֹ בַיּוֹם, הֶחֱזִירָהּ בּוֹ בַיּוֹם, אֵינוֹ יָכוֹל לְהָפֵר. זֶה הַכְּלָל, כֹּל שֶׁיָּצָאת לִרְשׁוּת עַצְמָהּ שָׁעָה אַחַת, אֵינוֹ יָכוֹל לְהָפֵר:

ברטנורא

וְנֵדֶר אַלְמָנָה וּגְרוּשָׁה כוּ'. לְגוּפֵיהּ לֹא צְרִיךְ קְרָא, דְּכֵיוָן דְּאֵין לָהּ בַּעַל מִי יָפֵר, אֶלָּא כְּשֶׁנָּדְרָה כְּשֶׁהִיא אַלְמָנָה לִזְמַן, וְלֹא הִגִּיעַ זְמַן הַנֶּדֶר עַד שֶׁנִּשֵּׂאת: אֵינוֹ יָכוֹל לְהָפֵר. אַף עַל פִּי שֶׁהַנֶּדֶר חָל כְּשֶׁהִיא תַחְתָּיו, דְּבָתַר שְׁעַת הַנֶּדֶר אָזְלִינַן: נָדְרָה בוֹ בַיּוֹם, גֵּרְשָׁהּ בּוֹ בַיּוֹם, וְהֶחְזִירָהּ בּוֹ בַיּוֹם. וְאַחַר כָּךְ שָׁמַע אֶת נִדְרָהּ: אֵינוֹ יָכוֹל לְהָפֵר. כֵּיוָן שֶׁיָּצָאת לִרְשׁוּת עַצְמָהּ בֵּין נֶדֶר לַהֲפָרָה. דְּאֵין הַבַּעַל מֵפֵר בְּקוֹדְמִין לה:

תוספות יום-טוב

לד  בּוֹ בַיּוֹם. שֶׁנִּשֵּׂאת, כִּדְאוֹקֵי לַהּ בְּפֶרֶק נַעֲרָה בְּשֶׁנִּשֵּׂאת וְנִתְגָּרְשָׁה בּוֹ בַּיּוֹם, וְכִי קָתָנֵי נָדְרָה בּוֹ בַּיּוֹם לִרְבוּתָא נָקְטֵיהּ, דְּאַף עַל גַּב דְּבוֹ בַּיּוֹם הָיְתָה בִּרְשׁוּת אָבִיהָ קֹדֶם שֶׁנָּדְרָה, אֲפִלּוּ הָכִי כֵּיוָן שֶׁנִּשֵּׂאת אֵין לָהּ תַּקָּנָה אֲפִלּוּ לְאוֹתוֹ יוֹם עַצְמוֹ. הָרַ"ן: לה וְאִי הַךְ חֲזָרָה דְּאֵרוּסִין בִּלְחוֹד הִיא נַמִּי אֵינוֹ יָכוֹל לְהָפֵר בְּשֻׁתְּפוּת הָאָב, דְּכֵיוָן שֶׁנִּשֵּׂאת שׁוּב אֵין לְאָבִיהָ זְכוּת בָּהּ. הָרַ"ן: לו  זֶה הַכְּלָל. לַאֲתוֹיֵי מָסַר הָאָב אוֹ שְׁלוּחָיו לִשְׁלוּחֵי הַבַּעַל. גְּמָרָא:

רמב"ם

ונדר אלמנה וגרושה יקום עליה כיצד אמרה כו' - מה שאמר השם יתברך: "ונדר אלמנה וגרושה", אילו היה כפי פשוטן יהיה הדבר בטל; ומי הוא שיפר? והלא אין לה בעל. אמנם הכוונה, שהיא כשנדרה ואין לה בעל, והתנית שהנדר יהיה לזמן פלוני. אחר כך נשאת בזמן שהוא קודם מן הזמן שהתנית שיהיה הנדר בו, והגיע זמן הנדר והיא בעולת בעל, אינו יכול להפר. והעניין כולו מבואר:
לראש הדף גלול מסך